Brainfood

22/01/2019

Natuurlijk zijn een scherpe focus, voldoende doorzettingsvermogen en een goede motivatie noodzakelijk om jouw examens met succes te voltooien. Maar wist je ook dat de juiste voeding kan helpen?

Ontbijt

Ontbijten is sowieso belangrijk, maar zeker wanneer je studeert. Met een gezond ontbijt krijg je energie om in de boeken te vliegen. Eet echter ook niet te veel, want daar word je suf van. Een kom yoghurt met muesli is voedzaam en lekker! De noten en zaden zorgen dat je helder kan denken en verminderen stress.

Evenwichtig

Ook een evenwichtig dieet bevordert jouw studievermogen. Eet veel groenten, fruit en graanproducten, die zitten barstensvol energie. Grijp als snack niet naar iets zoet, maar geef ook kerstomaatjes of wortels een kans. En wist je dat bessen een goede invloed hebben op jouw geheugen?

Koffie?

Ook nood aan een kop zwart goud om geconcentreerd te blijven? Of drink je graag cola tijdens je pauze? Dat kan zeker, maar overdrijf ook niet met cafeïne. Je hebt nood aan een goede nachtrust om je leerstof te kunnen verwerken. Drink vooral voldoende water, dat draagt bij aan een goede concentratie. Ook groene thee heeft een positief effect.


previousLabel

De 3 belangrijkste verschillen tussen NHOC en MBO

nextLabel

NHOC sportaanbod: welke opleiding past het best bij jou?

mostRead


De 3 belangrijkste verschillen tussen NHOC en MBO

10/01/2019

Beautyopleidingen NHOC: maak van je passie je beroep

13/03/2019

Thuisstudie starten? Stel jezelf deze 5 slimme vragen

02/11/2018

studyCategories


Gezonde Voeding

blogTags


BrainfoodVoeding en studeren

blogShare


fCompareCourses

fCompareMax3Courses

-
0