Het geheim achter een examen zonder stress

07/11/2018 Bob van Dongen

Denk eens aan een willekeurig examen uit het verleden: een heen-en-weer struinende examinator die je streng aankijkt, je bijt van de zenuwen op je pen. Zomaar een klein voorbeeld. Grote kans dat je gedachten aan een examen je na al die tijd nog steeds de kriebels geven.

Bij NHOC mag je je angstzweet bewaren voor een ander examen, want we doen er alles aan om jou op je gemak te stellen. Onze locaties zijn warm, sfeervol en klein van opzet en bij aankomst krijg je een vriendelijk ontvangst met een bakje koffie. Ze lijken gelukkig in niets op de angstaanjagende lokalen waarin je je je rij- of schoolexamens hebt afgelegd.

Op tijd?
Tijd lijkt altijd tegen je te zijn als het op examens aankomt. Rampscenario’s in overvloed: er staat plots een superlange file of je wekker gaat niet, waardoor je stress met de minuut toeneemt. Bij deze een zorg minder, je hoeft niet bang te zijn dat je vast komt te staan in de spits. Onze examentijden zijn 10.00 of 14.00. Je hebt dus genoeg tijd om rustig wakker te worden of zelfs wat uit te slapen.

Nog iets stoms aan examens: ze vinden meestal plaats wanneer het héél slecht uitkomt. Je zit precies in een drukke periode met je werk of je agenda is al weken vol. Wanneer komt het jou goed uit? Je plant je examen helemaal zelf in via de website of het studentenplatform eCampus op een dag dat het jou schikt. Dat mag op iedere werkdag, lekker flexibel!

Zo doen we dat
Stress overnemen van andere zenuwachtige examenkandidaten? No thanks! Je neemt bij ons plaats in een rustige ruimte waar je over het algemeen alleen zit of met een enkele andere student. Zo hoef je jezelf niet gek te maken wanneer je ziet dat anderen eerder klaar zijn dan jij. Afhankelijk van het examen krijg je twee of drie uur de tijd en mocht je er iets langer over doen, dan is dat ook geen ramp. Meer weten over onze aanpak? Lees dan hoe onze examens er aan toe gaan of neem onze examengarantie eens door. Heb je verder nog vragen? Neem dan contact op met onze opleidingsadviseurs.

Wil je toch liever helemaal ontsnappen aan het examen? Je hebt in dat geval altijd de mogelijkheid een bewijs van inschrijving te krijgen als je de opleiding bijvoorbeeld puur uit interesse volgt.

previousLabel

Beginnen met een thuisstudie? Stel jezelf deze vijf slimme vragen!

nextLabel

5 goede manieren die klanten waarderen

mostRead

De 3 belangrijkste verschillen tussen NHOC en MBO

10/01/2019

Beginnen met een thuisstudie? Stel jezelf deze vijf slimme vragen!

02/11/2018

10 studietips voor onze studenten